Az employer branding nem csak egy divatos kifejezés

Az employer branding nem csak egy divatos kifejezés, amit a HR-es szakemberek előszeretettel hangoztatnak, hanem egy igenis fontos feladat minden olyan cégben, ahol komolyan veszik a munkaerő megtartást, és csökkenteni kívánják a fluktuációt.

De mi is valójában az employer branding? A vállalat külső megítélésének tudatos javítása annak érdekében, hogy a tehetséges munkavállalók vonzó munkahelyként tekintsenek a cégre. Ki ne szeretne olyan helyen dolgozni, ahol elismerik a munkáját, támogatják a nem mindennapi eredmények elérésében, bármikor számíthat a vezetőkre, ha kérdése van, vagy bármiben elakadt a munkája során? Az employer branding tevékenység célja, hogy létrehozza a motiváló munkahelyi környezetet, és a vállalati értékeket kommunikálja is a külvilág felé. Ez egy összetett feladat, amelyben a vezetők, a HR-es kollégák és a cégvezetők, tulajdonosok közös munkájára van szükség. 

Az eredmény azonban megéri a befektetett energiát, hiszen egy jó hírű, és a munkavállalókat valóban megbecsülni akaró vállalaton belül kimutathatóan alacsonyabb a fluktuáció, és vonzó a tehetségek számára.